Fundusz sołecki to pieniądze w budżecie gminy, zagwarantowane na realizację przedsięwzięć służących poprawie życia mieszkańców. O tym na co zostaną przeznaczone środki w konkretnym sołectwie decydują mieszkańcy, głosując na różne propozycje w trakcie zebrań wiejskich. Inicjatywę w sprawie zgłaszania propozycji wniosków do uchwalenia posiadają: sołtys, rada sołecka lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa, którzy podpiszą się pod danym wnioskiem. Następnie najlepsze pomysły zostaną przegłosowane podczas zebrań wiejskich z mieszkańcami lub podczas spotkań rad sołeckich. Możliwość wyłonienia wniosków na zebraniu rady sołeckiej wynika z obowiązującego stanu zagrożenia epidemiologicznego COVID-19.W terminie do 30 września 2022 r. sołtysi mogą złożyć w Urzędzie Gminy wnioski dotyczące wykorzystania środków z funduszu sołeckiego na rok 2023 r.W ramach funduszu w sołectwach będzie można realizować zadania spełniające jednocześnie trzy kryteria:- zadanie własne gminy (listę zadań reguluje art. 7.1 ustawy o samorządzie gminnym - tekst jednolity Dz. U. Z 2022 r. poz.559 z późn. zm.),- poprawa warunków życia mieszkańców,- zgodność ze strategią rozwoju gminy obowiązującą do 2025 roku.Do tej pory z funduszu sołeckiego sfinansowano m.in.: nasadzenia drzew, zakup iluminacji świątecznych, zakup wyposażenia i urządzań placów zabaw dla dzieci, budowę punktów oświetleniowych dróg.Szczegółowe informacje wraz z wzorami dokumentów znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Fundusz Sołecki. Kliknij tutaj.
Artykuł
Masz pomysł - złóż wniosek w ramach funduszu sołeckiego
Data ostatniej aktualizacji: 12.08.2022
Autor: